Sportlink Club Gebruikersforum

Hartelijk welkom op het Sportlink gebruikersforum. Het forum om gebruikers van Sporlink met elkaar in contact te brengen, zodat zij elkaar kunnen helpen bij problemen of kunnen discusieren over Sportlink gerelateerde onderwerpen.

N.B. Dit forum functioneert niet als helpdesk, voor specifieke vragen aan Sportlink dient u de helpdesk te bellen via 0900-0401601,
of gebruik te maken van het online helpdesk systeem.

Sportlink Club Forum
Welkom Gast   [Registreer]  [Login]
 Onderwerp :Sportlink werkt niet.. 2010-07-26 17:26:31 
Arry
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-07-26 15:21:11
Bij het opstarten van Sportlink krijg ik de melding: er kan geen verbinding gemaakt worden met de server (netwerkprobleem).

Java heeft de juiste versie. Mogelijk dat er een probleem is met Norton maar als ik deze uitschakel dan blijft het probleem ontstaan. Weet er misschien iemand de oplossing ??

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-07-28 17:16:35 
AZC
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-07-17 09:11:08
Ook ik heb sinds 14 juli j.l. dit probleem. Via de Helpdesk van SportLink helaas nog geen oplossing op dit moment.

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-07-30 01:33:53 
SVOweb
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2009-09-01 22:25:31
Check de faq: o.a. http://www.sportlinkservices.nl/faq/index.htm#foutmelding-01

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-07-31 21:10:34 
G10
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-07-31 18:56:37
Ook ik ben al 3 weken bezig om Sportlink te activeren. Bij mij werkt het in principe al sinds het begin prima. Soms kom ik niet ingelogd, maar dit is slechts een enkele keer. Sinds 3 weken krijg ik dezelfde melding. Via de helpdesk ben ik nog niet verder gekomen helaas. Ik voel de tijd ook dringen aangezien ons seizoen over een maand weer gaat beginnen en ik nog redelijk wat werk te verzetten heb. Van Sportlink moet de fout bij mijn computer liggen "aangezien andere gebruikers er geen last van hebben". Dus wel kom ik vandaag achter via dit forum.
Ik hoop dan ook dat iemand ons verhaal snapt en snel met een oplossing kan komen, zodat we ook kunnen werken op een programma waar we goed geld voor betalen. Dat er aanpassingen gemaakt zijn bij Sportlink zelf, daar kan ik natuurlijk ook niets aan doen, maar het is wel fijn dat het wel werkbaar blijft.

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-08-11 13:21:56 
Sportlink admin
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-08-11 11:05:24
De verbindingsproblemen zoals hier beschreven zijn ontstaan na een update van Java. Na het installeren van update 21 ondervinden sommige verenigingen problemen met het starten van Sportlink club. Na onderzoek is gebleken dat de firewall van deze verenigingen de verbinding naar onze servers tegen houdt. Kijkt u op onze site naar "support - FAQ". Bij het onderwerp "installatie" vind u wat handreikingen hoe u uw firewall moet configureren.

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-08-14 12:56:42 
sonave
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-08-14 10:17:50
Na overleg met de helpdesk heb ik mijn virusscanner (AVG free) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Daarna was het probleem verholpen.

Telkens als ik de computer opstart krijg ik de eerste keer bij het opstarten van Sportlink nog de melding:

er kan geen verbinding gemaakt worden met de server (netwerkprobleem).

Bij het opnieuw opstarten van Sportlink komt de verbinding wel tot stand

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-08-23 19:13:47 
zsw
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-08-23 17:01:46
Ook bij mij werte sportlink niet meer.
Ik maak gebruik van Norton met als extra het  "add on" pakket.
Na verwijdering van dit "add on" pakket werkt sportlink weer als vanouds en het heeft geen nadelige gevolgen voor de beveiliging van de computer.
Was wel prettig geweest als de "heldesk" hier ook van geweten zou hebben.
, was een hoop gekl... minder geweest.

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-08-27 15:36:24 
JASM
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2010-08-27 13:31:10
Ik probeer nu ook al een paar dagen sportlink club te instaleren.
Dit gaat niet omdat de installatiefile om een JRE versie 1.6+ vraagt.

De nieuwste versie is echter 6+

Ik heb de firewall ook maar uitgeschakeld want anders werkt het helemaal niet.

Het systeem waarbij het niet lukt is windows 7.

Gelukkig heb ik ook nog een computer met windows XP.
Daar stond nog een oude versie van java op en die update ik maar niet, anders kan ik niet meer.

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem met windows 7

IP Logged
 Onderwerp :Re:Sportlink werkt niet.. 2010-08-28 11:18:57 
Manuel
Beginnend Poster
Bijgekomen: 2009-08-21 12:23:26
Java versie 1.6+ is hetzelfde als 6+. De twee versiebenamingen worden Sun (tegenwoordig Oracle) doorelkaar gebruikt (begrijpelijk verwarrend).

IP Logged
Pagina #